понеділок, 2 листопада 2015 р.

Урок у 1(5) В класі ТЕМА: ALL About my Friends

ТЕМА:Все про моїх друзів.
Мета: повторити та активізувати нові ЛО з теми «Риси характеру», вчити учнів розповідати про оточення; вчити працювати в парах та групах;
 розвивати навички логічного мислення, читання, письма,  увагу, пам'ять, мовну здогадку;
 виховувати повагу до людей. позитивні риси характеру та вміння знаходити їх в інших;
Обладнання: підручник, робочий зошит, малюнки із зображенням казкових героїв, презентація, аудіо запис.
Тип уроку: Урок закріплення знань, умінь та навичок.
                                                   ХІД УРОКУ
І. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ
Привітання. Повідомлення теми та мети уроку
T. Good Morning , dear children! How are you?
Ch: We are fine, thank you.
Today’s topic is “All about my friends”.  We  shall  speak  about  different  traits  of  character  and
about  your  friends. 
1) Перевірка домашнього завдання.Check on homework.
Перевірка заповнення “My Learning Diary”.
 II. Мовна розминка. Warming up.
Уведення в іншомовну атмосферу
2)Фонетична зарядка.Phonetic drill.
T: I have prepeared a poem for you. Let’ s read and answer my questions.
                    Do boys and girls have different traits of character?( Слайд 1)
                                 What are little boys made of?
                                “Ships and snails, and puppy dogs tails
                                 That’s what little boys are made of!”
                                 What are little girls made of?
                                “Sugar and spice and all things nice
                                That’s what little girls are made of!”
III.Основна частина уроку.
3) Повторення лексики, Vocabulary work
T.Look at the screen, read and remember adjectives.(Слайд 2)
Active, honest, outgoing, romantic, friendly, helpful, quiet, hard-working, lazy, shy, merry, fat, kind, brave, clever, strong, beautiful, nice.
T: What words do you know? What words are new?
What about you? Are you an active person? ( honest, romantic…)
4) Гра « Хто це?»
 2-3 учні усно намагаються описати риси характеру свого однокласника, не називаючи його імя, інші відгадують хто це.
5) Говоріння.Speaking
T.Use these adjectives and pay a compliment to your classmates.
6) Розвиток навичок аудіювання та читання. Listening and Reading.
T: Listen and read about some British children and match the words in colums to make true sentences. Впр. 1, с. 50 (учні слухають аудіозапис на аудіододатку до Підручника О.Д.Капюк для 5 класу, та виконують завдання, потім читають ланцюжком текст, обираючи правильний варіант закінчення речення)
6) Перевірка розуміння прочитанного. After reading activity
Гра « Мікрофон»(робота в парах)
T: Answer for my questions:
Who is unusual?
Who has got a nickname?
Who is imaginative?
Who is an excellent pupil?
Who is very clever?
Who has got a bug collection?
Who is sporty?
Who has got two brothers?
Who is popular at school?
Whose hobby is music?
Who is polite and nice?
Who likes reading and writing stories?
7) Розвиток навичок письма. Writing
Впр. 2 с.51 T: Complete the children’s names.
T.Use these adjectives and pay a compliment to your classmates.
What are they like?
Фізхвилинка“Head and soulders”


8) Відгадай героїв мультфільмів. Guessing game.
I suppose you know a lot of fairy tales. And fairy tale characters
have also some good and bad qualities. I have prepared some riddles,
read  them  and  guess.  Who  is  it?  ( Слайд 3)
1. She is a nice little Princess. Her lips are red, her hair is black, her
skin is white. She is friendly, helpful and kind. She likes animals
and birds.
2. It  is  a bear.  It  is  funny,  fat,  nice,  and  talkative.  It  has  got  many
friends.
3. He is merry and creative. He is outgoing and helpful. He has got
many friends. He can fly.
4. She is a shy and beautiful girl. She has got a father, a stepmother
and two sisters. She is very hardworking, she never stops. Her stepmother and sisters are rude and cruel. They don’t like the girl. But
the girl always help them.
5. He lives in the forest in England. He is brave and strong, clever and
kind. He is always ready to help poor people. He is good at shooting.
6. He is clever and brave. He doesn’t have a mother and a father. He
lives with his aunt, uncle and cousin. His hair is black and he wears
glasses. He studies at Hogwarts School.
9) Робота в групах . Гра “ Острів скарбів»
Учні діляться на 2 команди. Завдання команд швидше знайти скарб, відповівши на запитання. (слайдова презентація , бутилка з завданнями)

1.What do we say when a person  always tells the truth?
2. What do we say when a person  helps other people?
 3.What do we say when a person  acts like a friend?
 4.What do we say when a person  doesn’t help his parents?
 5.What do we say when a person  is never afraid?
 6.What do we say when a person  often does things, plays games?
 7.What do we say when a person  is friendly and likes being with people?
 8.What do we say when a person  shows feelings of love?
 9.What do we say when a person  doesn’t make a lot of noise?
 10.What do we say when a person  works and studies hard?
11) What do we say when a person  is afraid to talk to people?

IV. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
10) Домашнє завдання. Homework
       На вибір: Впр. 4, с. 51.Написати 3-4 речення про одного з героїв оповідання.
                        Написати про свого товариша-високий рівень
V. Підведення підсумків уроку, виставлення оцінок. Summing up.
T.What did you practice at the lesson? What did you like to do at

the lesson? Your marks are…

Немає коментарів:

Дописати коментар